Auditul de comunicare are definitia asta. E buna. Merge. E completa fara a fi detaliata pana la o citi cu dictionarul. Si arata ca e o treaba serioasa. Si ar trebui folosit, ca tool, de cei care cred, la randul lor, ca partea de comunicare a companiei lor este o treaba serioasa.

Pana acum cred ca avem la activ probabil 10 – 15 de astfel de proiecte derulate. Pentru firme cu 20 sau cu peste 3000 de angajati. Privat sau stat. Din IT, servicii, productie, FMCG, constructii etc. Si, aproape de fiecare data, motivatia unui manager de a face un audit de comunicare a fost diferita. Unii aveau nevoie pentru ca se listau la bursa, altii pentru ca scindau compania. Altii, dimpotriva, pentru ca erau in fata unei fuziuni. Unii au ales acest tip de proiect pentru ca doreau sa isi reorganizeze comunicarea interna. Altii pentru ca erau interesati mai mult de partea de comunicare cu partenerii.

Unii dintre ei insa tin minte ca mi-au spus in faza de brief de proiect asa: “Am nevoie de asta pentru ca fara ea nu stiu cum sa imi gandesc strategia de dezvoltare pe comunicare si marketing”. Si asa stiam ca avem de-a face cu oameni care iau comunicarea in serios.

De fiecare data, cei pentru care comunicarea este un lucru serios, la prezentarea raportului final de audit au comentarii de genul: “Da, asta trebuie sa facem” sau “La asta ma gandeam si eu” sau “Sunt surprins de lucrul asta, trebuie sa il gandim mai bine si apoi decidem ce facem”. Toate reactiile lor au in centru verbe de actiune. Si mai ales “a face”. Sunt oameni care aveau intrebari si care, in fata raspunsurilor, incep chiar atunci, pe loc, sa ia decizii si sa planifice urmatorii pasi.

Si asa, la prezentarea raportului final de audit de zilele trecute, ne-am reamintit de ce facem asta, de unde ne vine satisfactia in derularea acestor proiecte, altfel complicate, consumatoare de timp resurse si, de ce sa nu o spunem, destul de scumpe: din faptul ca avem sansa sa lucram cu oameni care iau comunicarea in serios si care o gandesc aproape ca pe un proces de core business nu doar ca business support (ceea ce, in fapt, doar este). Si asta incepe deja sa sune de foarte bine ;).

Despre rata de implementare a recomandarilor din auditurile de comunicare, un alt simptom important al oamenilor care iau comunicarea in serios, povestim alta data. Azi doar spunem ca e bine si ca le multumim celor care iau comunicarea in serios :)